0

fethedilen bölgelerdeki müslümanlar, kur’an-ı kerim’i kendi bölgelerinde meşhur olan sahabenin mushaf ve kıraatıyla öğrenip okuyorlardı. onların okuyuşlarındaki farklılıklar, bu farklılığın sebebini bilmeyen askerler arasında tartışmalara yol açtı. azerbaycan ve ermenistan cephesinde birlikte savaşan suriyeli ve iraklı askerler, farklı okuyuş sebebiyle birbirlerini ağır bir şekilde itham ettiler. bundan endişeye kapılan huzeyfe b. yemân, hz. osman’ın yanına medine’ye gelerek konuya acil bir çözüm bulunmasını teklif etti. hz. osman, bu ihtilafları sona erdirmek için, hz. hafsa’nın evinde muhafaza edilen ebû bekir mushafını çoğaltarak büyük merkezlere göndermeye karar verdi. zeyd b. sâbit’in baflkanlığında, dört kişilik heyeti kur’an-ı kerim’i istinsah ve çoğaltmakla görevlendirdi. kıraat farklılıkları yüzünden yaşanan tartışmalara son vermek için, bir kelimenin yazılış şeklinde ihtilâfa düştüklerinde kureyş lehçesini esas almalarını emretti. 646-651 yılları arasında gerçekleştirilen bu çalışma sonunda yazılan yedi kur’an nüshasından biri medine’de bırakıldı. diğerleri, bu nüshaları okutmakla görevlendirilen birer okuyucu ile birlikte mekke, kûfe, basra, şam, yemen ve bahreyn’e gönderildi. bundan sonra kur’an öğretimi bu nüshalara göre yapıldı.

0

hakkın ogrenilmesini sağlamak ve islam in yayılmasını sağlamak amacıyla hz osman döneminde çoğaltılmaya başlanmıştır

0

kuran sayfalarının çoğaltılmasını. nedeniydiler yerlerede götürülerek oralarda bilinmesi ve haktan gelen mesajların oralarda bilinmesi amaçlanmıştır.