0

1991'e kadar devam eden bu topluluk fransızca 20 örnek alarak şiirimizde birçok yenilik kazandırmıştır şiirde konu bütünlüğünü sağlamışlardır türk şiirinde o güne kadar gelen beyit hâkimiyetini kırmışlar iğdır okuduğunuz şiirde de görüldüğü gibi anlam bir düzeye sıkıştırılmamış birden fazla düzey yayılmıştır aruz kalıplarını kırmışlar şiirin konusuna göre geçmişlerdir batı şiirinde sonra terzi remo gibi nazım biçimlerini alarak şiir yazmışlardı divan edebiyatının nazım biçimi olan müstezat serbest müstezatı dönüştürmüşlerdir batı edebiyat akımları olan parnasizm ve sembolizm akımlarından etkilenmiştir ile serveti fünun dönemini istemem edebiyat dersinde sevmem çünkü hiç güzel bir dert değil edebiyat bir sürü şair var bir sürü hakkım var bunların hepsini bilinmesi lazım sadece şiirin değil kelimelerinde ahengine önem verdiklerinden şiirlerini ahenkli kelimelerden oluşturmaya çalışmışlardır recaizade mahmut ekrem bu dönemin önemli şairlerindendir serveti fünun da toplumsal sorunlardan uzak durmuş bireyin iç dünyası hayalleri ve özlemleri şiirlerde ele alınmıştır şiirimizde kafiyenin kulağa hitap etmesi ilkesini benimsemişlerdir bu topluluğa yenilikçi edebiyat anlamına gezen edebiyatı cedide de denir koltukta süslü ve ağır bir dil kullanmışlardır yeni hayalleri anlatan arapça farsça tamlama ve ifadeleri fazlaca yer vermişlerdir okuduğunuz şiirde ki coş için ahsen hayal hayal artı perişan gibi tamlamalar yenidir şair fruit mısırları somut mısırlarla bağlı karşılaştırarak duygularını belirgin kılmak için bu yönteme başvurmuştur serveti fünun dönemi türk edebiyatı için önemli bir yerdir.