0

yani onu bilemeyiz ama şöyle bir şey var. sonuçta bu dünya yalan yani fani dünya hepimiz öleceğiz zaten bu dünyada biz bir sınavdayız herkes ölüp rabbimin huzuruna çıkacak hesap verecek hani iyi insan cennete kötü insan cehenneme gidecek ama rabb'im her zaman diyor ki her kuluna cenneti yaşatacağım cezası bittikten sonra ence eminim ki öteki dünya çok güzeldir. çünkü rabb'im bu dünyaya o kadar güzel yarattığına göre allah bilir orasını nasıldır adı üstünde cennet yani mesela biz bile bir yere gördüğümüzde ne kadar güzel cennet bir yer diyoruz cennet gibi diyoruz öteki dünyada yaşam bence işte o zaman başlayacak tabii iyi insanlar için kötü insanlar için değil inşallah onların içinde ben de varım iğdır çünkü benim kimseye kötülüğüm falan dokunmadı gerçi onu da sadece rabbim bilir işte ölmeden de kimse bilemez ölünce göreceğiz sonuçta ama şunu bilir şunu söylerim rabbim bizleri tüm güzellikleri vermiş bu dünyada kötüsü de iyi side cennet gibi bir hayatta yaşıyor ama öteki dünyada işte adalet denilen bir şey var iyisi de kötüsü de böyle cennet gibi yerde yaşayamayacak herkes hak ettiği yerde olacak bence adaletsiz dünyadan göçüp adaletli bir dünyaya gideceğiz o da öteki taraf diye düşünüyorum.

0

ölümden sonra yaşamın olup olmadığına yönelik görüşlerimizi bildirelim ölümden sonra yaşamın olup olmadığı din ve felsefenin en önemli problemlerinden biridir din felsefesinde temel konularından birini oluşturur bu problem genel olarak noktada ilişkisi çerçevesinde ruhun ölümsüzlüğü üzerinden şekillenen bu meseleyi inanç ve iman kavramları üzerinden ele almıştır inanç kavramsal olarak bir şeyin öyle olduğuna yönelik insanda oluşan kanaat ölümü ne işaret eder yani o şeyin düşünüldüğü ve edildiği şekilde olduğuna inanan şüphe duyulmaması halinde başka ifade ile inanç insanın inanıyorum dediği şeyi kabul ve tasdik etme durumudur inanç olmadan iman olmaz imandan koşul olarak inanç gereklidir ama yeterli değildir inançta bulunulan şeye insan tarafından bir değer affedilmesi durumu olarak tanımlanabilir ima inancın inandığı duygusal ve davranışsal olarak yaşadığını gösteren kişi imanla inandığını eşleştirilmiştir onun için kendi imbo ve diğer problemleri verdiği cevap neyse onun için doğrudur felsefede bu probleme yönelik farklı görüşler vardır platon'a göre ruh önce de vardı sonradan var olmayan devam edecektir tümörü hayatını insan verilir ariston rsg ek 1 form olarak bedene aittir ve beden yok olduğunda oda yok olur bir filozofları genel olarak ruh ve bedenin bir ara yaptığını kabul etmiştir ruhun olmadığını savunan filozoflar da vardır ve onlar için ölümden sonra yaşam yoktur teoloji ve din felsefesi belli bir dine ait olan bilgilerin ve özelliklerinden doğru anlaşılması için yapılan çalışmaları teknoloji tanrı bilimi ilahiyat olarak adlandırılır teoloji özelliğine göre islam yahudi ve hristiyan teolojisi gibi alanları ayrılığı teoloji alanında çalışan kişiler tavuk döner teolog ele aldığı ürünün içeriğini açıklamaya başladı teog yapmış olduğu çalışmalarda diğer alanlardan hem faydalı hem de kendi savunduğu dini yapısı hakkında bilgi verir dinin toplumsal ya da sosyolojiye bireysel boyutunda psikoloji ile tarihsel boyutunda tarih ile ilişki içinde olan teolog en çok felsefe ile etkileşim nedir konuları olan yaklaşımları bakımından ayrılır teoloji ve din felsefesi arasında öne çıkan fark var şunları teknoloji belli birliğine ait olan konuya problemleri inceler ve dine ait kavrama problemleri yerleştirmeden açıklayın felsefesi ise tüm dinlere ait konuya problemleri inceler ve inanç dahil olmak üzere dine ait her türlü kavrama problemleri sorgular sözlerimize burada son veriyoruz bu cümleleri okuduğunuz için hepinize teşekkür ediyorum hepiniz kendinize iyi bakın allah'a emanet olun

0

ölümden sonra yaşam vardır bence bu dünya yalan dünya geçici olduğunu biliyorum