0

bence ustalar yani çalışma yaptığınız kisiler önemlidir onlara bağlıdır oyunculuğunuz

0

teorikte diksiyon telaffuz ve heyecan dersleri ve benzeri dersler verilir bunun içn teorik sanıyorum ki hazırlanıyorsun konservatuvar okuyacaksınız bu soruyu sormuşsun öncelikle konservatuvar bölümünü kazanmışsan tebrikler okuyorsan ise başarılarının devamını dilerim zaten okuyorsan biliyorsundur ne yapacağını ama bilmiyorsan okumuyorsun teorikte çok fazla önemli şeyler olmadığını söyleyebilirim telafüz farklı ağızlar şiveler gibi şeyleri öğreniyorsun denşyorsun nasıl yapılacağını öğreniyorsun bunlarda önemli tabşkide ama pratik en önemli oyunculuk için diyebilirim pratik yapmadan hiçbir şey olmaz yardımcı olduysam ne mutlu bana saygılarımla iyi günler diliyorum iyi akşamlar canım

0

temel oyunculuk eğitimi dediğimiz zaten adından da anlaşıldığı üzere oyunculuğun temelinden başlayarak verilen eğitime verilen isimdir. davranışlar, hareketler, jest ve mimikler öğretilir.

0

temel oyunculuk eğitimi oyunculuğunu ilk başladığı zamandır oyunculuk eğitimleri nin hani ne yapman gerektiğini nasıl yapman gerektiğini sahne tipleri misaldir ama kanka bunların nasıl yapman gerektiğini onları öğren öğretir zaten ilk başta temelinden başlar temelini öğrendiğin zaman gerisinde yapabilirsin

0

rol yapmayı öğrenmek isteyen herkesin bilmesi gereken kamerayı onunla oyunculuk yöntemleri sahnedeki fiziksel ve duygusal tüm süreçleri kapsamaktadır oyunculuk eğitimi bu teknikleri kazandırırken aynı zamanda bir deneyim yaratıcılık doğallık ve empati becerilerinde katmaktadır kamera ona öncelik tekniklerinde nefes hareket doğaçlama beden dili tiyatro tarihi oyunculuk teknikleri rol çözümlemeleri rol karakter analizi senaryo okuma devamlılık takibi durum analizi gibi dersleri görmektedirler oyunculuk okulu ile alınan bu eğitimlerden sonra kamera önünde rahatlıkla sahneye sergi bürünebilen oyuncularının sektör içinde kendilerini geliştirebilmeleri de mümkün sadece teorik kalmamak ve tüm rolleri hakkı ile yapmak için kamera önü oyunculuk teknikleri söyleyecek olursak şunları sıralayabilirim metin ve karakter analizi yapma kamera sürecinde edindiğin doğaçlama tekniklerini günlük hayatta uygulama kamera karşısında bedenini doğru kullanma bunun için beden dili dersi alma yönetmen çekim tarzını kapsamak için daha önce dizi veya filmleri izleme fiziğindeki artı ve eksileri farkında olarak bunları lehine kullanmayı öğrenme sette kullanılan terimleri öğrenme sizden istenilen her şeyi böylelikle karşılayabilme kendilerini geliştirebilme bol bol kitap okuma oyunculuk teknikleri ve akımlarını inceleme her fırsatta topluluk ya da aynı önünde performansımızı sergileme kamera önü oyunculuk eğitimi almak isteyenler oyunculuk okulları ile bu isteklerini gerçekleştirebilirler son yıllarda dizi ve film sektörünün gerçekleşmesi ile birlikte artan oyuncu kitlesi arasından sıyrılmak için oyunculuk eğitimi almak şart olmuştur dizi ve film yapımcıları da kamera önü oyunculuk dersi almış ve kendi sesini kullanabilen oyunculara öncülük vermektedir dolayısıyla oyunculuk sahip olmak oldukça önemli bir faktördüroyuncu her sahnede aynı etkiyi bırakabilecek s güçlü olmalıdır oyunculuk okulları kişilere oyunculuk nitelikleri kazandırmak için konservatuarların verdiği 4 yıllık eğitime benzer bir eğitimi kısa süre içerisinde verirler oyunculuk ise bitmeyen bir serüven olduğu için sadece eğitimde kısıtlanamaz oyunculuk eğitimi aldıktan sonra güvenli bir cast ajansına kayıt yaptırmak ve oyunculuk başvurusu için rolleri beklemek gerekir oyunculuk okulları yıllardır oyunculuk yapan eğitimlerden ders almanızı sağlayarak başarılı bir oyuncu olmanızı sağlayacaktır çocuk oyuncular ise kamera önü teknikleri ise genel olarak aynıdır ancak çocuk oyuncular için kamera karşısında rol oynamak daha zor olabilir çocuk oyuncu rolleri genellikle fazla diyorduk içermediğinden kolay gibi görünse de yine de deneyimi olmayan adaylar için oldukça zordur çocuk oyuncu kameranı teknikleri ise oyunculuk eğitimi alarak çocuk oyuncu rolleri üzerine çalışmaları ve psikolojik destek almaları ile şarttır

0

temel oyunculuk eğitimi, oyunculuğun ilk adımlarını içerir. eğitimin uygulamalı dersleri uzun vadede sürekli tekrarla amacına ulaşabilir. çünkü oyuncu adayının bedenini, sesini, diksiyonunu doğru kullanabilmesi için tekniğinin oturmuş olması gerekmektedir. bunun yanında kuramsal anlamda da temel bilgi birikime sahip olması gerekir.
ses - nefes - artikülasyon
bu ders, oyuncu adayının ifadesinin güçlenmesi için, önce doğru nefesi alması, doğru sesi bulması ve bu ikisini doğru artikülasyonla birleştirerek aktarmayı hedeflemektedir. fiziksel ve teknik çalışmalarla oyuncu adayının gelişimi gözlemlenecek ve tespit edilen eksiklikler birebir çalışmalarla giderilecektir. diyafram destekli, doğru nefes sayesinde heyecanı kontrol altına alarak, doğru bir konuşma temposu ve enerjik bir ses tonuyla tane tane, anlaşılır konuşma üzerine, hayat boyu kullanabileceğiniz çalışmalar yapılır.
diksiyon - fonetik
kelimeleri doğru telaffuz ederek, doğru tonlama ve vurgularla monotonluktan uzak, etkileyici ve renkli bir konuşma için gerekli bilgiler paylaşılır.
doğaçlama
oyuncu adayının, yönlendiricinin verdiği konuya sadık kalarak, herhangi bir metin olmadan o anda, sahne üzerinde içinden geldiği gibi konuşması veya sadece hareketlerle aktarmasıdır. bu çalışma tek kişilik olabileceği gibi grup çalışması şeklinde de yapılabilmektedir. bu çalışma oyuncu adayının yaratıcılık, ifade, yorum ve analiz becerisinin gelişimini hedefler.
karakter çözümleme ve rol
tiyatro metinlerinden seçilen tiradlar veya ikili sahneler çalışılır. oyuncular önce eseri okur ve sahnenin veya tiradın ezberini yaparlar. ardından dramaturjik olarak incelenen seçili kısım birebir çalışılır.
hareket / sahne ve beden kullanımı
hareket dersinde öncelikle bir oyuncunun en temel enstrümanı olan bedeni tanıması üzerine yoğunlaşılır. doğru duruşun, beden kullanımında esnekliğe ve estetiğe ulaşmanın yöntemleri üzerine çalışılır. sonraki aşamada ise sahne kullanımı ile birlikte çeşitli mizansenlerin uygulamalı çalışmaları yapılır.
kamera oyunculuğu
kamera oyunculuğu, kamera ile doğru ilişki kurmayı, doğal ve sahici olmayı, çeşitli filmlerin sahnelerinin çalışılarak, o sahnelere ait doğaçlama çalışmalarının yapılarak sürdürüldüğü, uygulamalı bir derstir

0

bu konuda daha önce eğitim aldım açıkçası eğer azimli olmazsanız hiçbirşey öğrenemezsiniz cunki önemli olan onların öğretme şeklinden çok sizin anlayıp anlamamaniz öncelikle öğretmek için uğraş verdikleri şey konsantrasyon konsantre olmak çok önemli sizi bazı testlere sokuyorlar örneğin 20 kişilik ekibin içinde ekibi görmezden gelerek bazı konuşmalar yapmanızı aglamanizi hattâ 1 dakika boyunca 5 saniye aralıkla burnunuzu cekmenizi ve bunu sanki odada yanlışmışsın gibi yani o rahatlıkla yapmanızı istiyorlar en önemli olan ozguvendir oyunculukta onlarda size özgüvenli olmayı rahat olmayı ve çevreyi görmezden gelmeyi öğretiyor.

0

tiyatroculuğun ve oyunculuğun fedakarlık isteyen yönleri de anlatılır. oyuncu duruşu gibi özelliklerde anlatılır. oyuncu olmak için yeterli olup olmadıkları için belirleyici bir gözlem dönemidir teorik eğitim aynı zamanda.

0

öncelikle jest ve mimikleri kontrol altına almayı gösterilmeli ve bu işe gercekten gönüllü olarak isteyerek yaptığını kabullenilmemelidir. ve bu işin kolay olmayacağını söylenmeli ve yaklaşık 1 ay diksiyon eğitimi verilmelidir. bu süre zaafında öğrenci sosyalleşmeli asosyal biri ise onu cevre ile tanıştırılmalıdır. daha sonra kendi gözlerini kapatıp veya karanlık bir ortama geçip ona bir olay içinde bir duygu ile haraket etmesini gösterilmelidir. bu süre zaafında gözlemi iyi yapılmalı ve kişinin gelişimi not edilmelidir. bir öğrencinin ne kadar yükü varsa bir eğitmenin de 2 katı yükü vardır unutmamalıyız

0

tiyatro tarihi felsefe tarihi ve bunun gibi tiyatro ve oyunculuk ile ilgili eğitimler anlatılır ayrıca tiyatro estetiği anlatılır bir de yurt dışında oyunculara oynamayın olun yani karakterin içine girin karakteri yaşatın eğitimi teorik olarak verilir tabii her teorinin bir de pratiği vardır

0

ülkemizde oyunculuk ile ilgili olan ve oyunculuk yapmak isteyen bir çok şey bulunuyor. insanların hayallerini süsleyen ve dışarıdan oldukça basit görünen bu meslek dalı, aslında hiçte dışardan göründüğü gibi kolay bir meslek değil. bu işin birazda olsa içinde olan kişiler çok iyi bilirken, ekranları başından dizi, sinema ya da reklam filmlerindeki oyuncuları izleyip, işlerinin çok kolay olduğunu görmeyen milyonlarca kişi bulunmaktadır. oyunculuk eğitimi alan kişilerin kafasındaki bir sorunun cevabı oyunculuk eğitimi aldıktan sonra kurs alıp almaması mıdır. oyunculuk eğitimi alan kişiler eğitimlerini vardın mı öncelikli nasıl bir yolda ilerlemek istediklerini düşünüp, kararlarını verebilmeleri gerekiyor. yol haritalarında tiyatro yapmak varsa, bununla ilgili en iyi tiyatro gruplarına başvurarak, o tiyatrodan seçmelerine denemelerine katılabilirler. ancak düşündükleri yol haritası, kamera önü oyunculuğu ise yani dizi sinema filmi ve reklamlarda rol almak isteyen kişiler mutlaka iyi bir araştırma yapıp, önce iyi bir ajans veya menajer ile anlaşmalıdırlar. anlaştıkları ajans oyuncu adayları ne zaman zaman projelerin deneme çekimlerine yönlendirmeler yapacaklardır. bu deneme çekimlerini yeni sekte içinde projede yer alıp almamanız için en büyük bir önem taşıyan görüşmelerdir. bundan dolayı yapılan çekimlerde oyuncu adayları eğitimlerle kendilerini öğretilen bir çok ince detayı, bu deneme çekimlerinde gerilmeden uygulamak durumundadırlar. şunu unutun unutmamalıyız ki, kamera karşısında rahat olmak ve deneme çekimlerinde bu öğretilenleri uygulamak, bir projede yer almanız için sizi diğer adaylardan bir adım daha öne çıkacaktır. oyunculuk eğitimlerinde öğretilen her şeyin, sadece kurs sürecinde değil mutlaka günlük hayatta ve her boş anda uygulanması, en önemli noktalarından biridir. unutulmamalıdır ki üç aylık ya da altı aylık kurslarla bircan ya da bir oyuncu onlamaz. iyi bir oyuncu yaşantısıyla, hayata bakışıyla, profesyonel duruşuyla ve öğrendikleri günde hayatta ve her boş anında öğrenmeye devam eden pratik yapan kişilerin içinden çıkmaktadır.

0

tiyatro tarihî felsefe tarihi dünya tarihi ogretilir kisaca

0

oyunculuk eğitiminde diksiyon ve mimik hareketleri çok önemlidir bu yüzden temel olarak bu öğretiler ele alınır.

0

subscribe to @time_khabiba_official and the other side and the time and the time and the other hand the keys to my account and the other day i would like me on this email and any attachments may be unlawful

0

oyunculuk eğitimi aldıktan sonra bir çok kurum kursiyerlerinin yani öğrencilerinin oyunculuk kariyerine ciddi anlamda destek vermezken mandalina oyuncu atölyesi kurs verdiği dönemlerde eğitmenleri in önerisiyle yetenekli olan öğrencilerinimandalina casting kadrosuna dahil ederek sinema dizi reklam projelerine sunumlarını yapmış ve birçok öğrencisini projelerde oynamıştır oyunculuk eğitimi alan kişiler eğitimlerinin ardından öncelikle nasıl bir yolda ilerlemek istediklerini düsünüp kararlarını vermeleri gerekiyor yol haritalarında tiyatro yapmak varsa bununla ilgili en iyi tiyatro gruplarına basvuru yapıp o tiyatroların seçmelerine denemelerinde katılabilir ancak düsündükleri yol haritası kamera önü oyunculuğu ise yani dizi sinema filmi ve reklamlarda rol almak isteyen kişiler mutlaka iyi araştırıp önce iyi bir ajans ve veya menajer ile anlasmalıdırlar anlaştıkları ajans oyuncu adaylarını zaman zaman projelerin deneme çekimlerine yani sektör içinde olarak adlandırılan bu görüşmeler bir projede yer alıp almamanız için büyük önem taşıyan görüşmelerdir bundan dolayı yapılan çekimlerinde oyuncu adayları eğitimlerde kendilerine öğretilen birçok ince detayı bu deneme çekimlerinde gerilmeden uygulamak durumundadır

0

öncelikle sahneye yatkın olması ve alışması heycanını kırması ana unsurlarda bunlar öğretilir duruş şekilleri diksiyonu jest ve mimik eğitimleride önemlidir ve kamera karşısında doğal davranmak normal gündelik hayattaki gibi

0

öncelıkle sahveye yatkın olması alışması oyununda sergıledıgı tavırları sahve arkası cekımler guzel olursa ortaya guzel sonuçlar cıkar ögretılen nasıl konuşması sergıleme tavırları mimiklerı herseyı ile bır ögrenım oldugunu düşünüyorum

0

bana göre oyunculuk eğitiminde eğer sinema gibi çekim iste duygularını ön planda tutma yaşadığı duyguları anlaşılır bir şekilde izleyiciye aktarma diksiyon önemli ama sahne seyirci karşısındaki oyunculuk ise daha cok tecrübe isteyen bir yetenektir onda ise yine dediğim gibi duygularını seyirciye gösterme diksiyon ve artı olarak doğaçlama eklenir ezber yapıp sahneye çıkması bir yetenek değildir hem de risklidir unutabilir de ezberlediği konuşmayı ama doğaçlama yapması hem daha gerçekçi hem daha yetenek isteyen bir şeydir.

0

klasik oyunculuk, constantin stanislavski’nin yarattığı ve geliştirdiği teori ve oyunculuk felsefesine dayanan bir oyunculuk çeşidi. stanislavski’nin “sistem” adını verdiği bu oyunculuk tekniği, kendilerini geliştiren ve çalışan oyunculara sistematik bir yaklaşım sunuyor. çalışma alanları, konsantrasyon, ses, fiziksel yetkinlikler, duygusal hafıza, gözlem ve dramatik analizi içeriyor. stanislavski’nin amacı, bütün aktörlerin işine yarayacak evrensel nitelikte bir yaklaşım geliştirmekti. yine de sistemi hakkında şu sözleri söylemekten çekinmedi: “kendi metodunuzu yaratın. benimkine köle gibi bağlı kalmayın. kendinize yarayan, size göre bir şeyler yaratın. ama geleneklerle size öğretilenin dışına çıkın, size yalvarıyorum.”

stanislavski’nin yarattığı sistem, ki zaman zaman zaman buna stanislavski’nin yarattığı metod da deniyor, oynanan karakterle bütünleşmek için oyuncunun kendi duyguları ve deneyimleri kullanılıyor. oyuncu kendisini, karakterin kafa yapısıyla bağdaştırıp ortak olan noktalarından çıkış yaparak daha gerçekçi bir karakter sergiliyor.

stanislavski’nin öğrencisi olan michael chekov, sonrasında stanislavski’nin sistemine ilavelerde bulundu. rus asıllı bir amerikalı aktör ve yazar chekov’un tekniği clint eastwood, marilyn monroe ve yul bryner gibi oyuncular tarafından kullanıldı.

1930 ve 1935 yılları arasında litvanya’da kaunas devlet drama tiyatrosu’nda çalışan chekov, 1936’da ingiltere’nin devon şehri’nde darlington hall’da çekov tiyatro okulu’nu kurdu, ve 1938’de savaşla birlikte okulunu amerika birleşik devletleri’nin connecticut eyaletindeki eski bir yatılı okula taşıdı.

chekov tekniğinde, oyuncu karakterin karşılaştığı içsel probleme odaklanıp konuyu hareketlerle ifade eder. metodunun merkezinde “ideal aktör” vardır ve bu “ideal aktör” aslında insan olarak iki ana özelliğe sahip bir enstrümandır. birincisi, fiziksel kimliği, yani bir vücudu vardır ve onu kullanmalıdır. ikincisi bilinç kimliği ile düşünce, duygu ve güdülere sahip bir ruhu vardır. yani iç yaşamı vardır, ve onu da kullanmalıdır. chekhov’un jargonunda ‘psiko-fiziki’ aktörün bütün enstrümanını ifade eder ve hem ruhsal hem somuttur. o yüzden de, metodun ana amacı aktörün tamamını oluşturan bu iki parçayı potansiyelinin en yüksek noktasına kadar beraberce geliştirebilmektir.

0

tanrı vergisi bi yetenek olması bence en önemlisidir .