0

türk sinemasında bir dönemin efsane kadını ilk büyük starımız gibi kelimelerle alınan cahide sonkunun sinema serüveni muhsin ertuğrul'un 1930 yıllarında çektiği aysel bataklı damın kızı ile başlar sonku daha bu ilk filmi ile sevgisini kazanmıştır öyle ki sonkunun filmde başına bağladığı eşarp aysel adıyla folklorik bir modanın öncüsü olmuştur 40'lı yıllarda gene muhsin ertuğrul'un çektiğim şehvet kurbanı da canlandırdığı var kadının rolü ile cahide sonku sinema kariyerine iyiden iyiye perçinlemiştir ancak öncelikle şehir tiyatrosunun bir oyuncusudur sinemaya muhsin ertuğrul ile devam eden akasya palas kıskanç yayla kartalı 48 yılında şehir tiyatrosu'nda ayrılan sonku ciddi bir biçimde sinema ile ilgilenmeye başladı ve sonku filmi kurdu bu dönem yönetmenliği dedi dna sonku sami ayanoğlu ile birlikte vatan ve namık kemal'in yönettiği bu filmin 9.51 yılında yıldız dergisinin yaptığı ankette en iyi film seçilmişti cahide sonku benzer bir formülü beklenen şarkı adlı filme de denedim gene 3 yönetmeni bir filmde bu bu filmle büyük para kazandı ne var ki bir yangın şirketin hemen hemen bütün film dökümanlarını yakıp yok etti sonkunun bırakın türk tiyatrosundaki yeni sinemadaki yeri de tartışılmaz bir dönemin bir tarihin bir sinema anlayışının temsilcisidir cahide sonku ama tartışması ondan değil bu dönem kendi sınırları içinde kişiliğinde katlı içindir