0

8. yüzyılda hazar hanı museviliği kabuk etmiştir. bizansla olan ilişkiler hazarları yunan uygarlığının etkisine sokmuştur.

0

hazar lar islam ile bağlantılarını genellikle sürdürmüşlerdir yani dışa açık olmuşlardır. bizans ile olan ilişkiler doğrultusunda hazarları belli şekillerde yunan uygarlığının etkisine sokmuştur. yani yazarlar yunan etkisinden etkilenmiştir de diyebiliriz. müslümanlık yayıldı bazı kentlerde ve aynı zamanda şamanlıkta önemini korumaya devam etti. hazarları yahudiliği seçmeyi göze aldılar özellikle ekonomik askeri ve kültürel gelişmeler bundan etkili olmuş olabilir.

0

kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşim kültürel etkileşi

0

bilmiyorum bilmiyorum bilmiyorum bilmiyorum bilmiyorum

0

imparatorluğa devletinde tanınan bir mesheptir meshep meshep yorumları hem de yeni meshep meshep mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir mesheptir

0

hazarlar türk kökenliydiler güçlü bir medeniyete sahiptiler ve bilinmeyen bir nedenden dolayı museviliği resmi din kabul etmişlerdi. musevilik tarih boyunca ibranilerden başka hiçbir millet tarafından kabul görmediği halde tek tanrılo dinlerin tam tersine israiloğulları kendi dinlerini başkalarına isteyerek yayma çabası göstermemiş olmalarına rağmen bu kuralı bir türk kavmi oluşturuyor oluşturıyor olışturuyor plışturuyor pluştıruyor olışturuyor oluşturuyor oluşturuyor oluşturuyor oluşturuyor

0

bu konu hakkında pek bir bilgim yok fakat bildiklerim şunlar öncelikle izlediği politika yani hazar barış çağı bunun sayesinde sosyal yaşamlarında bir çok taviz vermiş ve yüksek ihtimalle bu yüzden musevilik dinini kabul edip benimsemişlerdit bu politika ise hazar devletinin bulunduğu her yerde her topraklarında barış olmasını gerektiğini savaş olmaması gerektiğine inanmış ve toprakların savaş etmemiş ve savaşa mecbur olmadıkça savaşmamışlardır ayrıca bulundukları coğrafi konumda azda olsa etkili olmuş olabilir ve yine coğrafi konumdan kaynaklanan yanındaki komşulardanda kaynaklanmıl olabilir

0

olay net savaş yapıyorlar kim kimi yenerse yani savaşı kazanırsa diğeri öbür milletlerin boyunduruğu altına giriyo kültürel etkileşim sonucu dinlerini değiştiriyor.

0

bende yok gerizekali olsa yeter diyen bayanlar en ideal iç güvenlik paketi'nin kabul edilen bir tek abd örneği var ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim â kadar cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim is

0

bende yok gerizekali olsa yeter diyen bayanlar en ideal iç güvenlik paketi'nin kabul edilen bir tek abd örneği var ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim ilk yarı sonucu ve cay cok kuvvetli yorumları hem tabletten hem telden yapiyo ben sana dedim iolsa yeter ki sen niye hoca da para kazanmak isteyenler buyrun aylik garantisi

0

girdikleri savaşlarda yendikleri veya yenildikleri miletlerle kültürel etkileşim sonucu

0

savaşlarda girdikleri kültür etkileşimleri sonucu

0

bu ne saçma salak sorular ya bilgim yok maalesef

0

hazarlar zaten gerek coğrafya gerek sosyal olarak etkileşime açık bir bölgedelerdi ve hükümdarları da o zamanın liberallerindendi(!) kanımca, bu yüzden musevi inançlı kişileri himaye altına alınca ya da onlarla etkileşime geçtikçe etkilenmişlerdir.

0

kafkaslar bölgesinde yaşayan hazar türk hakanlığı hazar denizi dağıstan bölgesi azak denizi ve karadeniz bölgesine hükmeden doğu ve batı arasında ticareti organize eden güçlü bir konumdaydılar. biz hasta olan ilişkiler, pazarları belli ölçüde yunan uygarlığının etkisine sokmuştur. ancak hazarlar sürekli savaşa durumda olmalarına karşın islam uygarlığıyla bağlantılarını da sürdürmüşlerdir. tüm diğer türklerde olduğu gibi pazarlarda dışı açık kişilikteydi. ancak tüm bu koşullara karşın uzun süre kimliğini korudu. türk dili, yarı göçebe toplum olarak kaldı. kentler hazar yaşamına belirleyici olmadık. sözgelimi, kentlerde müslümanlığın yayıldığı oldu. ancak, şamanlık her zaman önemini korudu. ibni fazlan zamanında idil kentinde 10.000 $ dolayında müslüman oturuyordu. bunlar alışverişle uğraşıyordu. öbür ünlü hazar kentinden semender hani balık gibi yerleşim merkezlerinde kalabalık müslüman ve hıristiyan topluluklar oturuyordu. tüm bu dinlere inananlar ayrı konuma sahiplerdi. dinsel seçim tümüyle özgürdür. sekizinci yüzyılda hazar hanı sarayı ve askeri komutanları yahudi dinini benimsiyor. bu din değiştirmenin kesin yanı bilinmiyor. tarihçi mesudiye’ye göre harunreşit 786 ve 809 döneminde gerçekleşiyor ve bu din hazarların resmi dini durumuna geliyor . oysa aynı dönemlerde bizansların ve hıristiyanlığı kabul ettirmek için girişimde bulunduğu bulundukları biliniyor bizanslılar aziz kiril iyi pazarları kandırması için hazar hanlığı yolluyor. aziz kiril büyük bir saygıyla karşılanıyor. han’ın masasında hamamlar ve tartışma ortamı buluyor. ne ki, sonuçta din yayma konusunda başarılı olamıyor. hazar’ın en güçlü dönemlerinde yahudi dinini seçmesi tarihçileri şaşırtıyor. en mantıklı açıklama şöyle olabilir, sekizinci yüzyıl başlarında dünya iki büyük gücün elinde kutuplaşmıştı. bir yanda hıristiyanlık öte yanda da müslümanlık vardı. her iki grubun ideolojik yapıları , ikna ve fetih yollarıyla inançların yayılmasını çalışıyordu. hazar imparatorluğu bu sırada üçüncü göç görünümündeydi. bu imparatorluk her iki büyük güçle de bu ölçülebileceğini daha önce ortaya koymuş bir topluluktur. ama kendi bağımsızlığını sürdürebilmenin tek yolu, ne hıristiyanlığı ne de müslümanlığı kabul ederek yaşamını sürdürmekte. çünkü bu ilaçlardan hangisini kabul etse ya doğru ama imparatorluğu’nun ya da bağda tarifesinin nüfusu altına girecek demektir. ata inancı şamanlık ise görkemli yerleşik bir devletin yaşam koşullarının gibi gerisinde kalmıştı. hazarlara inançlarını kabul ettirmek için her iki yandan da çok çaba harcadılar. ancak hazar krallığı kendi askeri gücüne dayanarak üçüncü güç durumunda kalmaya kararlıydı.daha önce putperest olan hazar kaan’ı önce hıristiyanlığı sekiyor ancak bu dinin yanlışlığını görüyor ve bu duruma canını çok sıkıyor. içine emrindeki rütbelerinden birine döküyor. o yüksek rütbeli adam kralı şöyle diyor. en kanım, kutsal yazılar üç ayrı toplumun elindedir.10’lardan birer kişi çağır tıp inançlarını anlatmalarını emredin.

0

hazarların yaşadığı dönemde 2 büyük din mensupları vardı daha doğrusu iki büyük din egemendi birisi müslümanlık diğeri hristiyanlık tı hazarlar bağımsızlıklarını düşündükleri için kendilerince müslümanlığı seçseler bağdat'a hristiyanlığı seçseler bizans'a bağlı olacaklarını düşünüp museviliği seçtiler.

0

hazarlar dönemin iki büyük gücüne yani hristiyan olan bizans ve müslüman olan bağdata karşı 3. bir büyük güç konumunda olmak istiyor. dini inançlarr konusunda serbest olan hazarlar tarihinin engüçlü olduğu dönemde museviliği resmi din haline getiriyor. eğer müslüman olsa bağdatın himayesi hristiyan olsa bizans himayesine gireceğini düşündüğü için museviliği seçiyor şamanlık o dönemin şartlarına göre geri kalmış olmasından dolayı tercih edilmiyor.

0

bizansla olan ilişkileri onları yunan uygarlığı etkisine sokmuşdur ancak hristiyanlık ve müslümanlığa karşı bi güç konumunda olmak istemeleri onları yahudiliğe itmişdir yahudilik o zamanlar muslumanlık ve hristiyanlık kadar güçlü olmadığından hazarlarında kendini ayrı bir güç olarak bagımsız olarak görmek istediklerinden dolayı yahudiliğe geçmişlerdir

0

hazar devlet i kafkaslarada kurulan mesevılıgı belirlemış tek türk devletı olma özelliğini taşır hazarlar bugun rusya ve avrupa dakı mesevılıgının kokenını oluşturmaktadır aynı zamanda bu devlet turk tarıhı acısından dıkkatle ele alınması gereken donemlerden bırn olma özelliği nı taşır zıra gok tanrı ve islam inancının dışında az sayıda bır insana sahıp az sayıda türk topluluklarından bırıdır avrupa nın dogusuna kadar olan kafkasya bolgesıne hakımıyet kurmuştur avrupa nın önemli bır devlet halıne gelen hazarlar zamanla bölgedeki tıcaretın polıtıkaları şekıllendıren önemli polıtık unsur olma özelliğini taşıyor hazarların devlet isınlı kokenlerın kaz kokenınden gelmetedır kaz gezen kezen er yıgıt kişi anlamına gelır hazar devlet i tarıhı gelışimi yazılı olarak arşıvlenmemıştır bu devletın gelişimi donemıne ait bılgılerı rus bızans arab tarıhınden edınebilirz

0

hazarların museviliği seçmelerindeki nedenleri pek bilinmese de en güçlü olduğu dönmelerinde kabul etmişlerdir.kafkaslarda müslümanlar karşı gelip yayılmasını önlemek için mücadeler etmişlerdir(orta doğu'da ise türgişler önlemek için mücadeleler etmiş) ayrıca 7-9. yy arasında ''hazar bariş çaği'' yaşanmıştır.yahudi olmalarına rağmen ülkesindeki farklı dinlere mensup tüccarları serbest bırakmışlardır ayrımcılık yapmamışlardır