0

hem yetenek hem de çalışma istiyor. kulak aslında bir süre sonra geliştirilebilir. çocukta bence potansiyel de varsa o zaman o direk çalsın.. kulağı iyiyse veya bir çok şeyi kapıyorsa o zaman o kişiden olur.. ben mesela senelerdir keman çalıyorum. önceleri müzikleri alakam bile yoktu keman ne bilmiyordum. küçükken ilkokul 3te mandolinle başladım müziğe sonra 5 sene keman eğitimi aldım hem de konservatuarda ne zorlandım varyaa... her şeyi aynı anda götürmeye çalışmak sürekli çalışmak zorundasın. ezber istiyorlar bir yandan da eserler zorlaşıyor e tabi bir yandan küçüğüz ne yapalım ama işte küçükken de eğittin mi o zaman hızlı kapıyorlar..ama yine de şöyle düşünüyorum perdeli ve nefesli çalgılar perdesizlere göre çok daha kolay öğreniliyor.. sadece bir takım kalıpları yerlerini bilmek çokça çalışmak pratik yapmak gerekiyor.. ama perdesiz enstrümanlarda tek sıkıntı entonasyon.. yani sesleri nasıl bastığını bilmen ona göre çalışman gerekiyor.. her hoca da mükemmel değil kimisi tam olarak öğretemiyor. kulağı iyi olan bir hoca olması gerekiyorki seslerini temizlesin. sen de o duyduğun seslere alışasın. benim derslerim hep şöyle geçerdi si peeess do tiiizz la tiizz do diyez var dikkaatt derdi hoca hep. hem de bakmadan. eseri biliyor tanıyor kulağı da iyi olduğu için iyi bir eğitimciydi. dolayısıyla iyi birinden ders aldığım için benim de kulağımı geliştirdi bu tür şeyler..

0

aslında bu müzik aletlerin göre değişir bazı müzik aletlerinin çalınması daha zor olabilir bazıları daha kolay olabilir veya kişilere göre kolaylık zorluk olabilir herkese göre değişir bence kolay çalınan aletler de vardır zor çalınan aletler de vardır.