0

ahlak kisiden kisiye degsien bir kavramdir ama genel olarak ahlak kavramlari da vardir hirsizlik yapmamak namussuzluk yapmamak gibi seylerdir

0

öncelikle ahlak nedir? sorusunu kendimize soralım herkez ahlakın ne olduğunu az çok bilir ama herkese göre değişken bir kavramdır. ahlak neyin doğru neyin yanlış oldğunu gösteren ilkeler sistemidir. kelime alamı olarak huy ve seciye anlamınada gelir. ahlak genellikle toplumsal ve kültürel bir kavramdır sigmunt freuda göre ahlak toplumdan bağımsız olamaz. toplumsal ahlaka göre doğru olan şeyleri yaparsanız ahlaklı yanlış olan şeyleri yaparsanız ahlaksız olarak kabul edilir. toplumlar arasında ahlak kuralları değişe bilir kimi toplum için ahlaksız olarak görülebilen olalar diğerleri için ahlaklı bir davranış olarak görülebilir. örnek vermek gerekilirse kürtaj, açık alanda emzirmek , toplum içinde kahkaha atmak , kadınların dışarıda sigara kullanması, mini etek ,yüksek topuklu ayakkabı giymek , sakız çiğnemek bir toplumda ahlaksız olarak karşılanırken diğer bir toplumda ahlaklı bir davranış olarak karşılanabilir. günümüzde toplum ahlakının çöktüğünden dem vuruluyor toplum üstelik üzerine bile alınmadan oysa tolum bireylerden oluşur ahlakda ahlaksızlıkla bizimle yaşar .ahlak tüm toplumların üzerinde yer alır. ahlak bir irade halidir çünkü insan iyiyle kötüyü birbirinden ayrıt edicek iradeye sahiptir .ahlak insan ilişkilerinde başroldür . ahlak toplumun ortak aklı ve vicdanıdır nerede güç kavgası varsa orada kurallar çiğnenir.kuralları çiğnemenin ise bir bedeli vardır . en kötü düşmanlarımız cahil ve basit insanlar değil okumuş ve ahlakları bozuk insanlardır.mesela hiroşimaya atılan bombayı bir bilim adamı yaptı. insanları denek olarak kullananlar kimler . milyonlarca insan şavaşlarda öldü ve ölmeye devam ediyor .misaller tükenmeyecek kadar çok tüm bunlar ahlaksızlığın tablosu değilmi. ahlak bireyle başlayan ve toplumun düzenine şekil veren bir davranışlar silsilesidir .buna bağlı olarak ahlak ve değerler hem aile hemde eğitim hayatımızın önceliği olmak zorunda çünkü ahlakın temeli çocukken atılır.

0

ibn sina ya göre ahlak allah a olan görevlerin tam anlamıyla yerine getirilmesi hususuna dayandığını belirtmiş ancak insanların kötülük yapmalarına engel olmak için inayet ihsan etmiştir kötülük allah tan gelmez i ssavunmustur cuzzi irade ve külli irafedende detaylı olarak bahsetmiş tir.

0

ibni sinaya göre ahlak iyi ile kötüyü ayırmaktır iyibsçdaima güzel olan kötü herzamn iyinin tersidir ahlaklı insandan korkmayın der ahlaksız insana yaklaşmayın herzamn ahlak kural ln arı içinde büyümeli

0

ahlak ibn-i sina 'ya göre geniş kapsamlı ele alınmış ve çalışmaları ortaya konulmuştur.cok önemli bir konudur.ahlak olmazsa olmazdır. ahlak konusu derindir her yönden ele alinasi bir konudur.ahlak olmadan hayat olmaz.bu eğitim ile ilgilidir.bilinclenmek önemlidir.ibni sina tabi daha farklı bir şekilde ele almıştır fakat burada bunu açıklamak sayfalar dolusu yer alır.

0

bu sorunun cevabı kısa olmalı bazı arkadaşlar ellernize sağlık yazmışsınız ama cvp kısa allaha inanmak ve kendini toplumda edepli saygılı sevgili desturlu

0

ibn-i sinaya göre eğer insan ahlaklı olmak istiyorsa tek kural vardır - nefsini tutmalı kötü işlerden vazgeçer.

0

öncelikli olarak gerekli olanın kemal'e aramak 234 olduğunu belirtmektedir bu ifadeden en az 2 sonuç çıkarılabileceğini düşünüyoruz birincisi insan nefsi noksandır bu nedenle kemal onun için bir gaye haline gelmektedir 2 sonuç ise kemal'in bulunan değil aranan bir şey olmasıdır olmasıdır bu anlayış kemal'in zaten bakımından insan nefsi için mümkün olmadığını göstermektedir önemli olan kemal'i arama iradesini ve bu iradenin eğilen boyutunu gerçekleştirebilmek tir bu noktada ortaya çıkan soru kemal'in nasıl aranacaktır bu sorunun alanın temel kavramları irdelenerek cevaplarını bileceğini düşünüyoruz ip sina ahlak ilmi kavramını kullanmadığı gibi bu alana bütünüyle ifade etmek için başka bir kavramada müracaat etmemektedir ancak risalede sıklıkla kullanılan adalet itidal fazilet rezil et saadet next beden adet zikir dua irade kabiliyet melik medeni şehirli kavramlarının hepsine aya göre ahlak ilminin temel kavramları olduğunu söylemek mümkündür ip sina'ya göre adalet birbiriyle zıt huylar arasında nefsin orta halde bulunmasıdır insanın bedeni fiillerinin ona saadet vermesi ise bu fiillerin adalete yönelmesi ile mümkündür 234 risalenin bir başka yerinde ise faziletin iki rezilliğini ortasında olduğu ifade edilmektedir 240 bu ifadelerden adalet ve ihtilalin fazilet ile işlerde olduğunu anlayabiliyoruz ip sinan'ın adalet ve itidal vurgusu ölçülü olmak kategorize edilme haline işaret etse de itidal noktasının kişiden kişiye göre değişebileceğinin ifade edilmesi 233 kanaatimizce insanın özgürlüğünün bireyselliğini ve biricikliği gerçekliğine delalet etmektedir böylelikle ip sine adalet halinin insanın durumuna göre değişebileceğini göstermektedir ibni sina'nın ibadet ve zikir konusunda söyledikleri ile ilgili olduğunu düşündüğümüz orijinal bir yaklaşımı dua konusundadır genellikle dua kavramı kişinin elinden geleni yaptıktan sonra tevekkül ederek işine akıbetini beklemesi bağlamında ile alınmaktadır olsa hepsine samimi duanın kişiyi lm sevk ettiğini ifade etmektedir ona göre dua isteğinin ihtiyacı ve samimiyeti ile orantılı olarak kişide bir tasavvurun oluşmasına gerekli kılar

0

ibnisina ahlakından daha iyi anlaşılabilmesi için ibni sina’nın konuyla ilgili kullandığı başlıca kavramlara hangi anlamda kullanıldığını ortaya konması gerekmektedir ibni sinaya göre allah ilk yaratıcı ilk cefer zorunlu varlık falakalı sonsuz iyiliktir her şeyi o yaratır her şey ondan çıkar ve tekrar bana döner yer yüzünde onun iradesi bilgisi dışında hiçbir şey olmaz iradeyi külliye allah’ın yukarıda belirten sonsuz bir cümle dünya ve evrendeki düzenin kaynağı denir iradeyi cüz iyiye her şeyi yaratan ve bilen allah insanları cüzi bir irade vermiştir yenisine göre insanlara şöyle ya da böyle davranmaları elindedir allah iyi kötü her şeyi yaratmıştır ve insanlara iyi kötüden ayırt edecek akıl iyinin kötüden iyi olduğunu dinin yapılması ya da seçilmesi gerektiğini bilecek bilinç vermiştir bu yüzden insanın seçme özgürlüğü vardır işte bu cüzi özgürlük çerçevesindeki insanın zararlı ve kötünün baskısına karşı dii ve yaralıyı yapma gücü olan iradeyi cüzii denir.
news maddeyle eklenmiş bir kuvvetler toplamıdır maddenin news ile olgunluğa erişir ve faaliyetlere geçer nebati hayvani ve insani türden bütün hayat erkeklerin nefsten kaynaklanır.

0

ibni sinaya göre ahlak güzel ahlak ve kötü ahlaktır. iyi olan kişi kişiler ya da iyilik yapar. kötü olan kişi ya da kişiler de kötülük yapar ve kötü ahlaklı olur. ahlak güzel ahlaktır.

0

üstat ahlakının daha iyi anlaşılabilmesi için ,üstadın konu ile kullandığı başlıca kavramların hangi anlamda kullanıldığı ortaya konulması gerekilmektedir
üstada göre

0

ibni sina ya göre ahlak anlayışı çok farklı bir kavramdır ahlak ona göre bir çok alanda zeka ve pratiklik katmıştır ayrıca toplumda saygı değer biri olmasını sağlamıştır ahlak dediğimiz şey ona göre herşeyden önce gelir çünkü her şeyin başında ahlak yatar ahlak bir işe başlamadan önce yapmamız gerekenlere dair ipucu veren bir şeydir ahlak insaları insan yapan şeydir önce ahlakın ne olduğu anlamak için tanımını bilmekle başlar ahlâk insaların hoş görülü ve dine uygun bir anlayış çerçevesinde gelişen bir şeydir ahlak insaların arasında iletişimi kuvvetlendirir çünkü ahlak bir insana değer katan bir şeydir ibni sina da bu olayı böyle açıklıyor ahlak günümüzde ise fazla görülmen bir şey aslında çünkü insanlar başka insaların mutsuzluğu için çaba gösteriyor yani belki bu ahlaka girmez ama ahlak dediğimiz şey tam olarak bu ahlak insanı insan yapan şeydir biz ahlakla varız hoş görülü ile varız hoş görü olmadan insanlar ne bir işi nede başka bir şeyi hâlede bilir önemli olan ahlak ve hoş görülü bir şekilde ilerlemektir.

0

ibni sina insanların ahlakı daha iyi anlaması için kavramları iyi anlaması gerektiğini öne sürür ona göre allah ilk yaratıcı faal akıl sonsuz iyiliktir herşeyi allah yaratır herşey ondan gelir ve tekrar ona gider yeryüzünde ondan habersiz hiçbirşey olmaz
iradei külliye allahın yukarda belirtilen sonsuz gücüne dünyadaki düzenin kaynağı denir
iradei cüzziye herşeyi yaratan ve bilen allah insanlara cüzi bir irader vermiştir ibni sinaya göre insanların istediği gibi davranması kendi elindedir allah iyi ve kötüyü yaratmıştır ve insanlarada iyi ve kötüyü ayırtmak için akıl vermiştir bü yüzden insan diğer varlıklardan üstündür ve istediğini seçer ister iyiyi ister kötüyü işte bu iradeye iradei cüzziye denir

0

ibni sinaya göre 2 ye ayırılır iyi ve kötü gibi,iyi ahlak kötü ahla k gibi.bunları olmulu veya olumsuz olarakda nitelendirebiliriz.nefsin bedene boyun eğmesiyle oluşan durumdur.ibni sinaya göre risalenin bir yerinde ahlakı mutlak anlamd a huyların tutumu olarak adlandırmaktadır.kanımızca ahlak haline getirilen fiilllerin üzerinde durmadan ve düşünmeden yapması anlamında ifade etmişdir.ibni sinaya göre ahlakın amacı kemalı aramak olgunlaşmaktır.

0

inni sınava göre ahlak doğruluktur,dürüstlüktür,sayginliktir,hep aynı olmaktır.parayı görünce degismemektir.ibni sına bir gün yolda yürürken bir adamın bir adamla kavga ettiğini görmüş bu kavgada küfürlü bir kavgaymış ibni sına biraz durup kavgayı seyretmiş.sonra adamlar ibni sinayi fark ettikten sonra sormuşlar ey adam ne izliyorsun öyle demiş
ibni sına ise sizin ne kadar ahlaksız olduğunu seyrediyorum be adamlar demiş.adamlarda ne diyorsun sen adam sanamı sorucaz demiş.ibni sına adamlara neden kavga etrilerini sormuş.adamlar ise borç yüzünden kavga ettiğini söylemiş.ibni sına demişki ey be adamlar bunun için kavgamı edilir konuşup anlassanizya demiş.yani burada ahlaklı olmanın bir diğer yolunu da güzel söz ve konuşma olarak adlandırmiş.

0

hakkari de bir kız çocuğu var ben hala ders çalışıyorum bu kadar güzel ve çok iyi bir insan var benim de bir kız çocuğu var ben hala ders çalışıyorum bu kadar güzel bir insan var benim de bir kız çocuğu var ben hala ders

0

ahlak ibni sinaya göre dürüstlüktür doğrululuktur.

0

ibni sinaya göre insan olumlu madde ile ölümsüz ruhtan oluşan karmasik bir varliktir.hayati boyunca bu ölümlülük ile ölümsüzlüğün çelişkilerini yaşar. insan maddenin eksikliginden kaynaklanan kötülügün ve insani maddenin egemenliginden kurtarmaya onu allaha yakinlastirmaya calisan iyiligin savas alani olan dinamik bir varliktir.bu savasta insan ahlaklilik derecesine gore bazen iyilik bazen kotuluk galip gelebilir.maddenin eksikliginden gelen seytan olarak simgelendigi bu kotulukleri hayy ibni yazkan eserinde şöyle tanimlar seytanin yuruyen ve ucan olmak uzere iki boynuzu vardir yuruyen boynuzun canavar yaradilisi kabilesi insana bir saldiri olsa hemen inu kizdirirlar oldurmeyi yakip yikmayi ona iyi gosterir intikam duygusunu tahrik ederler hayvan yaradilisli kabilesi. insanin gonlunde faliyet gosterirler ucan boynuz ise insana gozu ile gormedigi seyleri mevcut olmadigini soyler bunlari tezkip ettirir tabibyada suni seylete olan ibadeti his gosterrir olumden aonra iyilerin odullendirilceginin kotulerin cezalandirilcaginin bos oldugunu soyler

0

iyi ahlak ve kötü ahlak olarak ikiye ayırır. iyi ahlak insanı doğruluğa ve erdeme götürürken kötü ahlak insanı yokluğa sürükler

0

ahlak kavramını iyi ahlak kötü ahlak şeklindedir
olumlu ve olumsuz vasıfların birlikte zikretmekte ayrıca risalenin bi yerinde onu nefsin bedene boyun eğmesi sebebiyle meydana gelen durum